Ta sama sala ujęta z innej perspektywy. W centralnej części dziewczyna w jasnozielonym swetrze pochyla się nad mikroskopem, a obok niej na stole leżą dwa czerwone jabłka. Za nią stoją trzy uczennice rozmawiające; jedna z nich ma biały sweter, druga czarne włosy. W tle kolejne osoby pracują przy mikroskopach. Ściana naprzeciwko ozdobiona jest czarno-białymi planszami anatomicznymi z podpisami: „brain” (mózg), „lungs” (płuca), „thorax” (klatka piersiowa). Pomieszczenie jest dobrze oświetlone światłem jarzeniowym.

Ruszyła druga edycja zajęć rozwijających uzdolnienia biologiczne!

W naszej pracowni biologicznej rozpoczęła się kolejna edycja zajęć dla wybitnie uzdolnionych uczniów i uczennic. Podczas spotkań uczestnicy doskonalą swoje umiejętności praktyczne i eksperymentalne, prowadzą samodzielne badania z wykorzystaniem nowoczesnych technik laboratoryjnych oraz rozwijają pasję do biologii. Przed nami wiele fascynujących doświadczeń i naukowych odkryć! 🔍
Marcin Kożuch
Przedstawia nowoczesną, jasną salę biologiczną. W pomieszczeniu stoi wiele długich, szarych stołów laboratoryjnych z zielonymi krzesłami. Na każdym stole znajduje się mikroskop oraz pojedyncze czerwone jabłko.
Na pierwszym planie siedzi dziewczyna w bluzce w cętki, z włosami upiętymi klamrą z pomarańczowym kwiatem. Patrzy w lewo, a przed nią leży mikroskop, kartka z rysunkiem komórek, długopis i telefon.
W tle widać inne uczennice i uczniów: niektórzy stoją, inni siedzą przy stołach, patrząc przez mikroskopy. Ściany ozdobione są czarno-białymi planszami anatomicznymi ukazującymi szkielety, organy i układ nerwowy. Z lewej strony ściany wiszą zielone tablice korkowe z kolorowymi zdjęciami i notatkami.Ta sama sala ujęta z innej perspektywy. W centralnej części dziewczyna w jasnozielonym swetrze pochyla się nad mikroskopem, a obok niej na stole leżą dwa czerwone jabłka.
Za nią stoją trzy uczennice rozmawiające; jedna z nich ma biały sweter, druga czarne włosy. W tle kolejne osoby pracują przy mikroskopach.
Ściana naprzeciwko ozdobiona jest czarno-białymi planszami anatomicznymi z podpisami: „brain” (mózg), „lungs” (płuca), „thorax” (klatka piersiowa). Pomieszczenie jest dobrze oświetlone światłem jarzeniowym.Kadr bliższy na mikroskop i uczniów. Na pierwszym planie po lewej stronie znajduje się mikroskop z widocznymi trzema obiektywami i pokrętłami regulacyjnymi. W tle widać tych samych uczniów, skupionych na obserwacji.
Dziewczyna w jasnozielonym swetrze spogląda w mikroskop, obok niej siedzi koleżanka z długim jasnym warkoczem. Po prawej stronie chłopak w białej koszulce pochyla się nad stołem, rozmawiając z kolegą.Widok sali od strony innego stołu. Na pierwszym planie uczennica w szarej, luźnej bluzie siedzi przy mikroskopie i patrzy przez jego okular.
W tle kilka grup uczniów pracuje – niektórzy siedzą, inni stoją, rozmawiają lub robią notatki. Na ścianie z tyłu wyraźnie widoczne są plansze z anatomicznymi rysunkami mózgu, kręgosłupa, układu nerwowego i szkieletu.
Po prawej stronie parapet z kilkoma dużymi doniczkami z zielonymi roślinami.Widok z mikroskopu — obraz w kształcie koła.
Widać powierzchnię przypominającą nieregularną mozaikę złożoną z wielokątnych, błyszczących komórek w odcieniach złota i jasnego brązu. Między komórkami biegną ciemniejsze linie przypominające siatkę.
Prawdopodobnie przedstawia powierzchnię skórki roślinnej, np. cebuli lub liścia.Podobny widok mikroskopowy, lecz kolory są bardziej kontrastowe: sieć wielokątnych komórek z wyraźnymi różowofioletowymi granicami. Wnętrze komórek ma odcienie brązu, pomarańczu i czerwieni.
Układ tworzy nieregularny, sieciowy wzór, przypominający spękaną powierzchnię.Obraz mikroskopowy w intensywnie niebieskim kolorze.
Widoczne są duże, prostokątne komórki o wyraźnych granicach, ustawione w równoległych rzędach. W niektórych widać jaśniejsze, koliste struktury — prawdopodobnie jądra komórkowe.
Wygląd sugeruje preparat barwiony błękitem metylenowym, np. fragment cebuli.Również niebieski obraz mikroskopowy, lecz widoczny jest większy obszar, obejmujący więcej komórek. Komórki są wąskie i podłużne, ułożone równolegle. Widać wiele drobnych pęcherzykowatych struktur wewnętrznych.
Całość sprawia wrażenie regularnej, lekko pofalowanej siatki.Widok mikroskopowy w odcieniach fioletu. Widać kilka długich, równoległych komórek o cienkich ściankach. Komórki są wydłużone, z delikatnymi przejaśnieniami, prawdopodobnie również przedstawiają skórkę cebuli.Zdjęcie mikroskopowe w kolorach zielonkawo-niebieskich.
Widoczne są nieregularne struktury — częściowo przezroczyste komórki wypełnione zielonymi drobinkami, które mogą być chloroplastami. W dolnej części obrazu widać cienkie, ciemne włókno lub włosek.
Preparat prawdopodobnie przedstawia fragment liścia z widocznymi komórkami zawierającymi chlorofil.