Uczniowie Staszica w Poleskim Parku Narodowym

Na białym tle umieszczono cztery logotypy. Od lewej:

    Fundusze Europejskie dla Lubelskiego – logo to ciemnoniebieski prostokąt z zaokrąglonymi rogami, w jego wnętrzu cztery stylizowane, kolorowe gwiazdki (biała, czerwona, żółta i niebieska) układające się w formę przypominającą mapę. Obok logotypu napis czarną czcionką: „Fundusze Europejskie dla Lubelskiego”.

    Rzeczpospolita Polska – prostokątna flaga Polski, poziome pasy: biały u góry, czerwony u dołu, obok napis czarną czcionką: „Rzeczpospolita Polska”.

    Dofinansowane przez Unię Europejską – niebieska flaga Unii Europejskiej z dwunastoma złotymi gwiazdami w okręgu, obok czarny napis: „Dofinansowane przez Unię Europejską”.

    Lubelskie Smakuj życie! – logo w kolorze niebieskim, stylizowana litera „L” z siedmioma małymi gwiazdkami ułożonymi wokół niej w łuk. Obok napis: „Lubelskie” (czarny), „Smakuj życie!” (niebieski kursywa).

W ramach projektu „EU-Geniusze z Lublina” uczniowie I LO im. Stanisława Staszica w Lublinie uczestniczyli w edukacyjnej wycieczce do Poleskiego Parku Narodowego.

Program wyjazdu skupiał się na poznawaniu unikalnych walorów przyrodniczych Polesia oraz aktywnej nauce w terenie. W Ośrodku Dydaktyczno-Administracyjnym w Urszulinie uczniowie obejrzeli film przyrodniczy o parku i zwiedzili Ośrodek Restytucji Żółwia Błotnego, gdzie dowiedzieli się o działaniach chroniących ten rzadki gatunek.

Podczas przejścia ścieżką edukacyjną „Dąb Dominik” młodzież poznawała ekosystemy leśne i torfowiskowe oraz zagadnienia związane z ochroną przyrody. W ramach warsztatów fotograficznych uczniowie pracowali w terenie – na Bagnie Bubnów i w krajobrazach Polesia Wołyńskiego – ucząc się uchwycić piękno przyrody.

Wycieczkę zakończyły zajęcia na ścieżce „Czahary” oraz warsztaty mikroskopowe, podczas których analizowano próbki zebrane podczas wcześniejszych obserwacji terenowych.

Wyjazd był cennym doświadczeniem edukacyjnym, łączącym naukę z pasją i bezpośrednim kontaktem z przyrodą. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i opiekunom za zaangażowanie!

Uczestnicy to młodzi ludzie, prawdopodobnie uczniowie szkoły średniej, w wieku około 16–19 lat. Większość ubrana jest w luźne, sportowe stroje: bluzy, t-shirty, dresy, jeansy, sportowe buty. Kilka osób ma na głowach czapki z daszkiem. Niektórzy mają plecaki.
Tło zdjęć:

    Młodzież siedzi lub klęczy na drewnianej kładce w środku terenu podmokłego, z drewnianą barierką za nimi.

    Teren dookoła to naturalne torfowisko porośnięte niskimi drzewami iglastymi, głównie sosnami o cienkich pniach i delikatnych gałązkach. Wśród traw i mchów widoczne są białe, puszyste kwiaty wełnianek, które rosną licznie, tworząc efekt białych kropek na tle zieleni.

    W oddali za grupą widać jezioro lub rozlewisko, z którego wystają fragmenty traw i niskiej roślinności. Niebo jest jasne, z lekkim zachmurzeniem, sugerując spokojny, letni lub wiosenny dzień.

Szczegółowy opis grupy:

    Młodzież siedzi lub kuca w rzędzie, blisko siebie, tworząc półokrąg lub luźną linię, część osób patrzy w stronę fotografa i uśmiecha się.

    Wyrazy twarzy: zadowolenie, uśmiechy, czasem neutralne miny.

    Kolorystyka ubrań: przeważają szarości, czernie, granaty, błękity, biele. Kilka osób ma na sobie ubrania w żywszych kolorach, np. różowe bluzy, czerwoną kurtkę.

    Wśród uczestników jest kilka osób z charakterystycznymi detalami:

        Młody mężczyzna w czerwonej kurtce i spodniach moro, siedzący blisko przedniego rzędu.

        Dziewczyna w szarym swetrze z napisem „Soft Road Lublin”.

        Chłopak w beżowej bluzie z grafiką i czapce z daszkiem, trzymający ręce na kolanach.

        Kilka osób ma splecione warkocze, długie rozpuszczone włosy lub spięte w kucyki.

Dodatkowe detale dostępnościowe:

    Drewno pomostu jest jasne, częściowo wypłowiałe od słońca, z wyraźnymi słojami i strukturą drewna. Na pomostach widoczne są metalowe śruby lub elementy mocujące.

    Na zdjęciach nie ma przeszkód terenowych ani elementów nieprzyjaznych – przestrzeń jest równa, kładka umożliwia swobodne poruszanie się osobom z ograniczoną mobilnością.

    W tle nie widać intensywnej infrastruktury – to naturalny teren z ograniczoną ingerencją człowieka, idealny do zajęć edukacyjnych.Na zdjęciu widoczna jest grupa około 20 uczniów w wieku 16–19 lat, siedzących i stojących na drewnianej kładce przecinającej torfowisko. Uczestnicy ubrani są w luźne, sportowe stroje: bluzy, t-shirty, dresy, jeansy, sportowe buty. Niektórzy mają na głowach czapki z daszkiem, a kilku z nich nosi plecaki.

Tło zdjęcia stanowi naturalne torfowisko porośnięte niskimi drzewami iglastymi, głównie sosnami o cienkich pniach i delikatnych gałązkach. Wśród traw i mchów widoczne są białe, puszyste kwiaty wełnianek, które rosną licznie, tworząc efekt białych kropek na tle zieleni.

Uczniowie siedzą lub kucają w rzędzie, blisko siebie, tworząc półokrąg lub luźną linię, część osób patrzy w stronę fotografa i uśmiecha się. Wyrazy twarzy wyrażają zadowolenie i radość.Na tym zdjęciu grupa uczniów zgromadzona jest wokół dużej, drewnianej tablicy informacyjnej umieszczonej na początku ścieżki edukacyjnej. Tablica zawiera kolorową mapę rezerwatu przyrody „Bagno Bubnów”, z zaznaczonymi trasami ścieżek, punktami obserwacyjnymi i opisami flory oraz fauny.

Uczniowie uważnie czytają informacje, niektórzy wskazują palcami na mapę, inni robią zdjęcia telefonami. W tle widoczne są wysokie trawy i pojedyncze drzewa.Zdjęcie przedstawia grupę młodzieży wspinającą się na drewnianą wieżę widokową zlokalizowaną na skraju torfowiska. Wieża ma kilka poziomów i zabezpieczona jest barierkami.

Na najwyższym poziomie kilku uczniów obserwuje otaczającą przyrodę przez lornetki, inni robią zdjęcia. Z wieży rozpościera się widok na rozległe torfowisko, z licznymi białymi kwiatami wełnianek i niskimi drzewami.Grupa młodzieży siedzi na trawie na skraju torfowiska, odpoczywając po spacerze. Uczniowie siedzą w kręgu, niektórzy jedzą przekąski, inni rozmawiają lub przeglądają zdjęcia na telefonach.

W tle widoczne są wysokie trawy, pojedyncze drzewa i fragmenty torfowiska z białymi kwiatami wełnianek. Atmosfera jest spokojna i relaksująca.