Grafika zawiera kolorowy napis „SPELLING BEE!” przedstawiony w stylu komiksowym i dziecięcym. Tło grafiki jest białe, a wokół niej znajduje się gruba, ciemnobrązowa ramka. Napis jest dwuwierszowy: Pierwszy wiersz – słowo „SPELLING”: Litery są duże, pogrubione, nieregularne w kształcie, lekko pochylone. Mają ciemnobrązowy kolor z jasnymi refleksami imitującymi połysk, co sprawia wrażenie trójwymiarowości. Nad słowem „SPELLING” znajduje się przerywana linia w kolorze czarnym, w formie łuków, które przypominają tor lotu pszczoły. Ta linia zaczyna się nad literą „P” i kończy nad literą „G”. Drugi wiersz – słowo „BEE!”: Litery są równie duże jak w pierwszym wierszu, mają grubszy, bardziej zaokrąglony kształt. Słowo „BEE” i wykrzyknik są w intensywnym żółtym kolorze, z cieniami w odcieniu pomarańczowym, również stylizowane na trójwymiarowe i połyskujące. Wykrzyknik kończący napis wygląda jak żółta kreska z małym żółtym kółkiem na dole. Znaczenie grafiki: Grafika symbolizuje „Spelling Bee” – popularny konkurs literowania słów, często organizowany w szkołach. Kolorystyka i styl graficzny są radosne i przyjazne dzieciom, sugerując, że wydarzenie ma charakter edukacyjny i zabawowy. Całość przekazu graficznego ma na celu wzbudzenie zainteresowania konkursem ortograficznym w przyjaznej i zachęcającej formie.

KONKURS „SPELLING BEE”

Dnia 13 czerwca w środę na 5 godzinie lekcyjnej w auli odbędzie się kolejna edycja szkolnego konkursu znajomości ortografii języka angielskiego.
Wszyscy chętni z klas I-III proszeni są o zgłaszanie się do nauczycieli języka angielskiego w terminie do dnia 2 czerwca.
Przewidziane są nagrody i dyplomy 🙂

Regulamin szkolnego konkursu ortograficznego w języku angielskim „Spelling Bee”

  1. Cele konkursu:
    – rozwinięcie umiejętności poprawnego literowania w języku angielskim,
    – doskonalenie znajomości ortografii,
    – motywacja uczniów do nauki ortografii.
  2. Organizator:
    – organizatorem jest I LO im. Stanisława Staszica w Lublinie. Nauczyciel odpowiedzialny za przygotowanie konkursu : Magdalena Gończyńska – Jussis
  3. Warunki uczestnictwa:
    – uczestnikiem konkursu może być każdy uczeń z klas I, II i III
  4. Zakres programowy:
    – uczniowie przygotowują się do literowania słów na poziomie „Intermediate“
  5. Zasady i przebieg konkursu:
    – konkurs odbędzie się w auli szkoły w piątek 13 czerwca o godzinie11.20,
    – długość trwania konkursu zależy od ilości uczestników i ich znajomości angielskiej ortografii,
    – literowanie słów przeczytanych przez organizatorów  będzie odbywało się wyłącznie w formie ustnej,
    – gdy czytający przeczyta dane słowo, zawodnik powinien je powtórzyć zanim rozpocznie literowanie,
    – zawodnik może poprosić czytającego o powtórzenie słowa lub zdefiniowanie go,
    – gdy uczestnik rozpocznie literowanie wyrazu, może zrobić przerwę i zacząć od początku. Nie wolno mu jednak zmieniać wcześniej wypowiedzianych liter ani ich kolejności,
    – na przeliterowanie wyrazu zawodnik ma 30 sekund.
    – zawody odbywają się w rundach. Każdy uczestnik, który nie odpadł w poprzedniej rundzie otrzymuje jedno słowo do przeliterowania. Zasady zmieniają się, gdy w konkursie pozostają dwie osoby. Wtedy, gdy jeden z uczestników błędnie przeliteruje swoje słowo, druga osoba dostaje szanse na przeliterowanie go. Jeżeli ta druga osoba dobrze przeliteruje słowo poprzednika plus nowe słowo podane przez czytającego – wygrywa. Jeżeli źle przeliteruje swoje słowo, szansę dostaje pierwszy zawodnik. Jeżeli obaj zawodnicy źle przeliterują słowo, nowy wyraz dostaje ten zawodnik, który pierwszy popełnił błąd.
    – w sytuacji gdy dwie ostatnie osoby będą przez dłuższy czas rywalizowały ze sobą bez rozstrzygnięcia, organizatorzy dopuszczają możliwość podania im słów spoza ogólnodostępnej listy w celu wyłonienia zwycięzcy.