W ramach programu IB DP uczeń wybiera 6 przedmiotów, w tym przynajmniej trzy z wybranych przedmiotów muszą być nauczane na poziomie HL (Higher Level – poziom rozszerzony), reszta jest nauczana na poziomie SL (Standard Level – poziom podstawowy).

Uczeń I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Lublinie wybiera po jednym przedmiocie z następujących grup:

  • GRUPA 1 (Language and literature): Obowiązkowa jest nauka języka ojczystego.
  • GRUPA 2 (Language acquisition): Każdy uczeń również uczy się języka obcego,
    w naszej szkole oferujemy naukę j. angielskiego HL oraz j. hiszpańskiego HL lub SL.
  • GRUPA 3 (Individuals and societies): Z grupy przedmiotów społecznych można u nas wybrać: historię SL/HL lub geografię SL/HL.
  • GRUPA 4 (Sciences): Z przedmiotów eksperymentalnych można wybrać: biologię SL/HL, chemię SL/HL lub fizykę SL/HL.
  • GRUPA 5 (Mathematics): Obowiązkowa jest również nauka matematyki Mathematics: analysis and approaches, czyli matematyki teoretycznej, (poziom HL lub SL).
  • GRUPA 6: W naszej szkole w tej grupie możliwy jest wybór dodatkowego przedmiotu z grup 2 i 4.

Oprócz nauki 6 wybranych przedmiotów obowiązkowym elementem programu są również:

  • Teoria Wiedzy TOK (Theory of Knowledge), czyli klucz o zrozumienia filozofii programu IB. Przedmiot ten jest kursem krytycznego myślenia, twórczą refleksją
    w odniesieniu do nauki, procesu nauczania, a także otaczającego nas świata.
  • Extended Essay, praca dyplomowa zawierająca 4000 słów, oparta o niezależne, samodzielne badanie z wybranej przez ucznia dziedziny. Promotorem pracy, redagowanej w języku angielskim (z wyłączeniem języka polskiego oraz języka hiszpańskiego) jest nauczyciel danego przedmiotu.
  • Creativity, Activity, Service (CAS), którego celem jest wszechstronny rozwój ucznia i przygotowanie go do działania na rzecz siebie i innych.

Skala ocen z TOK-u i Extended Essay:

  • A – excellent, outstanding (doskonały, nadzwyczajny, celujący);
  • B – good (dobry);
  • C – satisfactory (dostateczny);
  • D – mediocre (mierny);
  • E – elementary (elementarny, podstawowy).

Skala ocen z prac egzaminacyjnych:

  • 1 – very poor (bardzo słaby);
  • 2 – poor (słaby);
  • 3 – mediocre (mierny);
  • 4 – satisfactory (dostateczny);
  • 5 – good (dobry);
  • 6 – very good (bardzo dobry);
  • 7 – excellent (doskonały, celujący).

Za naukę w ramach TOK oraz za Extended Essay (EE) uczeń może uzyskać dodatkowe 3 punkty.

Maksymalna liczba punktów do zdobycia na egzaminie IB to 45 (6 przedmiotów po 7 pkt. = 42, EE + TOK = 3). Należy jednak pamiętać, że uczeń, który nie zaliczy CAS nie otrzyma dyplomu. Najniższa liczba punktów, którą należy zdobyć, aby otrzymać dyplom, wynosi 24 (z przedmiotu na poziomie HL nie można otrzymać 1).

Wyniki Matury Międzynarodowej w sesji majowej znane są w pierwszej dekadzie lipca, a dyplomy absolwenci otrzymują na przełomie sierpnia i września.

cas-2016-english-1st-final-web

ee_subjectbrief_en

core-tok-2022-en

subject-brief-dp-math-analysis-and-approaches-en

physics_subject-brief_jan_2022_e

chemistry_subject-brief_jan_2022_e

biology_subject-brief_jan_2022_e

geography-sl-hl-2017-en

history-hl-2020-eng

history-sl-2020-eng

lang-ab-initio-2018-en

lang-b-2018-en

curriculum.brief-languagea.literature-eng

Skip to content